lördag 4 juli 2009

+ & - serier

Ja då är man tillbaka hemma och på jobbet vilket automatiskt leder till mer tv-tittande. På jobbet blir det ju nästan bara tv-tittande. Fredagsnatten var inte allt för spännande i TV-väg. Kollade på Rock star med Mark Wahlberg och Jennifer Aniston. Trots dessa kända skådespelare har jag aldrig ens hört talas om denna film och det fanns nog en anledning till det. Särskilt engagerande var det ju inte. Lite snygga 80-talspudelrocksbilder, men det var väl allt. Undrar om Mark bara valde att göra den så att han kunde få sjunga lite. Saknar kanske tiden med Marky Mark and the funky bunch.
Tv-kvällen fortsatte med två tv-serier som har det gemensamt att det är en samlingsplats för ganska kända skådisar från andra tv-serier och filmer. Skillnaden är dock att i den ena tv-serien så känner jag - Oj, var det här ni hamnade och var det såhär det gick med skådiskarriären. Medan i den andra serien känner jag - Yeah! vad skönt att det gick så här bra med skådiskarriären. Tv-serierna jag tänker på är Numb3rs och Boston Legal. Numb3rs är kriminalserien som bygger lite på matematiska lösningar. Inte särskilt spännande även om konceptet säkert hade lunnat bli det om man gjort det på ett annat sätt. Huvudrollsinnehavaren är David Krumholtz som jag främst associerar med den fantastiske high-schoolfilmen 10 orsaker att hata dig. Hans flickvän i serien spelas av Navi Rawat som spelade Thereza, Ryans flickvän från förr i Chino. I denna serie spelar även Peter MacNicol som lyckats få spela exakt samma karaktär som han spelade i Ally MacBeal. Kul för honom...

Nästa serie är ju den tidigare nämnda Boston Legal. Här har en massa suveräna skådisar samlats och lyckats få spela helt fantastiskt gjorda karaktärer. Denna serie tycker jag bara bättre och bättre om, och det gör det lite mer uthärdligt att gå till jobbet de gånger jag jobbar fredagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar