tisdag 25 augusti 2009

Event Horizon recension och lite Sphere

Tittade på min gamla Sci-fi-skräckfavvofilm i förrgår. Event Horizon. Första gången jag såg denna filmen, typ precis när den kommit ut 1997-1998 så blev jag så rädd så jag knappt kunde åka hem från stället jag såg filmen på. De närmsta åren såg jag den ett par gånger till eftersom jag tyckte att den var så bra. Sen gick det ända tills nu att jag såg den igen och jag undrade så om jag skulle bli lika rädd igen. Det blev jag inte.... Men jag blev ganska rädd, och det är alltid ett bra betyg. I övrigt gillar jag den också starkt. Det är superbra Sci-fi trots att den ibland nästan hamnar under kategorin psykologisk thriller. Är dessutom Laurence Fishburne med i en film så är det ju alltid en njutning på ett eller annat sätt. Få kan utstråla så mkt respekt och coolhet som honom. I like. Jag har även för mig att jag tyckte det fanns stora likheter mellan Event Horizon och sci-fi-rullen Sphere, som istället handlar om ett gammalt rymdskepp som hittas långt ner i havsdjupet. Dock var det lika länge sen jag såg den filmen, men den står på min to do-list så jag får väl se om de är så lika varandra som jag kommer ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar