söndag 30 augusti 2009

Inception

En av mina favvisar, Christopher Nolan (Batman begins, Dark Knight, The Prestige) ska komma med en ny film. En Sci-fi med en av mina andra favvisar i huvudrollen, nämligen Leonardo diCaprio. Som jag själv har utnämnt tiill världens mest underskattade skådis, även om han nu börjar få lite upprättelse tycker jag. Alla filmer han är med i är en njutning att se bara på grund av hans skådespeleri. Inception som filmen heter ska ha biopremiär 16 juli 2010. Warner Bros. kallar den för "as a contemporary sci-fi actioner set within the architecture of the mind" Vad nu det betyder. Leonardo diCaprio ska tydligen bli inblandad i ngn utpressning. Joseph Gordon-Levitt ska tydligen också vara med. Han som spelade tonåringen i tredje klotet från solen. Tydligen var ännu en av mina favvisar påtänkt till den rollen. Nämligen James Franco men det gick tydligen inte ihop tidsmässigt. Även den fantastiska Ellen Page från filmen Juno ska vara med. Ja så himla mkt info om handlingen vet jag inte så svårt att ha några förväntningar. Samtidigt ger Christopher Nolan mig stort hopp tillsammans med Leonardo. Trailern är snygg men säger inte särskilt mkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar