lördag 7 november 2009

The astronauts wife recension och Skynetuppfinnaren

Såg The astronauts wife igår. Scfi-fi eller psykologisk skräck som det står på baksidan. vet inte om någon av dem epiteten stämmer. Johnny Depp och Charlize Theron i huvudrollen och det bådar ju gott. Är ett stort Johnny Deppfan och gillar Theron oxå. Men uschsjunnamejsan detta var ingen film att hänga i julgranen. Det är trevligt att titta på en ganska snygg Johnny men det är väl oxå allt. Jag känner inget för karaktärerna, tycker bara dem är störiga och tramsiga. Jag väntar hela tiden på att jag ska bli rädd, intresserad, fängslad, ja vad som helst. Men inget händer och slutet får en ju bara att skratta och och fundera på om manusförfattarna kom på detta usla slut i sista minuten. Det enda som var lite intressant med filmen var birollsskådisarna, som jag satt och funderade på var dem varit med tidigare. Mannen som inser att det är ngt lurt med Johnny Depp och ska försöka övertyga Theron om det är ngn sparkad NASA-snubbe som spelas av Joe Morton som har gjort sin mest minnevärda roll som Dr. Miles Bennet Dyson. Mannen som skapade Skynet i Terminator 2 och där offrande sprängde sig själv i luften om jag inte minns fel. En annan birollsskådis i The Astronauts wife är Clea DuVall som jag alltid känner igen eftersom hon har ett ganska speciellt utseende men som jag aldrig riktigt kan placera i vilka filmer hon varit med i. Klassisk birollskådis. Jag var därför tvungen att kolla upp var hon har varit med och förutom i enstaka avsnitt i Greys anatomy, Heroes, CSI har hon varit med i filmerna Zodiak, 21 gram, She´s all that, the Faculty mm.