torsdag 5 november 2009

Lafayette i både Paris och True Blood


Har varit i Paris på semester vilket förutom den fantastiska upplevelsen det var gjorde att jag ju missade lite tv-serier här i Sverige. Som tur är kan man ju nu för tiden se en hel del på webben. True bloodavsnitten visas ju bara i två veckor per avsnitt eftersom det är begränsningen i avtalet med HBO. Men denna serie alltså. Jag är så fast och blir bara mer och mer fast för varje avsnitt. Den har allt! Intressanta karaktärer, sjukt bra musik, snygga dialekter, fängslande handling och en massa lösa trådar och anande hemligheter som man blir grymt sugen på att veta mer om. Det har ju svischat förbi en kille i vissa avsnitt som jag har haft så svårt att placera. Han har bara en miniroll som killen som har krigsskador som pratade med Sam Merlotte när han sprang naken genom skogen och den här killen som jag hade svårt för att placera såg Sam Merlotte när han var ute och fiskade. Men så helt plötsligt så kom jag på det!!! När man kommer på en sån sak som man grunnat på så länge så är det ju en helt fantastisk lättnad. Det är killen som spelade Lanes pojkvän som hon gifter sig och får barn med i Gilmore girls. Ja han, Todd Lowe har denna minirollen i True blood, men vem vet, kanske hans roll utvecklas mer, eller ja han är ju redan med i 20 avsnitt av serien så visst kommer man få se mer av honom. Jag vill ju inte läsa på för mycket för att inte spoiliera för mycket för mig själv. Skönt att han kom vidare från Gilmore Girls, verkar ju inte som att så många andra har kommit så långt i karriären efter den karriären, förutom Milo Ventimiglia, som ju blev skådis i Heroes. Nu har jag två avsnitt att se av True Blood som finns tillgängliga på SVT-play. Lovely!!! På tal om Paris och True Blood i samma inlägg. Gick på gatan Lafayette i paris och tyckte det var så bekant, så kom jag ju på att Lafayette ju är namnet på en av de fantastiska karaktärerna i True Blood.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar