lördag 21 november 2009

Glee avsnitt 2



Jepp, då gick det andra avsnittet av Glee i torsdags. Ja,och jag säger att ja det är underhållande. Detta avsnittet var bättre än det första och jag ser fram emot nästa. Kommer detta hålla i all evighet? Ingen aning, men så länge det är så här pass bra så kollar jag. I det andra avsnittet var det det hotta gleenumret som var bäst. Det var fantastiskt bra tyckte jag. Vilket nummer! Jag skrattade mycket här hemma i min TV-soffa.


Det finns ju en del som jämför denna serie med Highschool-musical, men förutom de rent ytliga likheterna som att det handlar om musik och highschool så tycker jag inte att de har så stora likheter. Nu har jag bara sett fragment av highschoolmusical, men så mycket har jag fattat att det är stark Aron Spelling-sensmoral i Highschool-musical. Det vill säga samma moral som det finns i alla Aron Spellings produktioner såsom kräkserien Seventh Heaven, Beverly Hills 90210 och Love Boat. De sistnämnda är iofs två klart sevärda serier, men dock inte på grund av sensmoralen. Som sagt medans Highschool-musical bara innehåller heteronormativa familjekonstellationer innehåller Glee både skilda föräldrar och gayföräldrar. Och medan highschool-musicalkidsen inte ens har hört talas om sex innan äktenskapet så kryllar det av hormoner hos kidsen i Glee. Så ja hela grundmentaliteten i de båda serierna är skilda som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar