måndag 15 juni 2009

Furlong som Connor 18 år senare

Bio i fredags. på grund av att vi var tvungen att gå en speciell tid blev inte urvalet så stort som det kan vara. hade så gärna velat se Coraline och spegelns hemlighet, men den gick ju bara på dagtid eftersom det är en barnfilm tydligen trots sin 11-årsgräns. Jaja, jag är ju en stor skeptiker av svensk kriminalfilm, får nästan en klump i magen när jag ser en, och ofta måste jag ta fram skämmskudden och sätta framför ögonen för det är så kasst... isch. När då Män som hatar kvinnor blev film så kände jag bara Nej tack trots att jag tycker att boken är väldigt bra. men ja, när svenska filmskapare ska överföra sådant till film så blir det sällan bra. Dock har ju väldigt många sagt att den är så himla bra, mycket bättre än vad det brukar vara. Så jag tänkte att jag skulle ge den en chans tillsammans med miss C. När vi så kom fram till kassan och skulle inhandla våra biljetter så kände jag bara ett stort motstånd, så när mannen i kassan frågade vad vi skulle ha så svarade jag istället - två biljetter till Terminator Salvation. Blev nästan förvånad själv över min nyvunna spontanitet.Så hur var dena filmen då? Jo den var bra, varken mer eller mindre, men ändå lite mer på bra-skalan. Vet inte om det är min fäbläss för Christian Bale som förblindar mig, men jag tror inte att det bara är det. jag ger den en 3:a. Den är snygg, inte som tusan, men snygg, handlingen är ju faktiskt okej, det är intressant med han terminatorn, Marcus Wright (Sam Worthington), som ju hamnade i ett experiment efter att hans dödsstraff fullbordats. Det jag även gillade med filmen var att det inte fanns en påtvingad kärlekshistoria med. Jo,det fanns kärlek mellan Marcus och terminatorpuman, och även mellan John Connor och hans fru, men det var inget stort fokus på det, och kärlekhistorierna kändes som sagt var inte ditlagda, som det kan kännas ibland när man bara måste lägga in lite kärlek oxå. Christian Bale var bra. inte hans största rollprestation direkt, men han är ju aldrig dålig. Gällande castigen av John Connor kan man ju undra över varför det inte blev Edward Furlong, som ju spelade Conor i tvåan. Då var ju Connor i tidiga tonåren och nu i Salvation är han en vuxen man. Man kan ju gissa att det gått sisådär 18 år både i filmen och i verkligheten. detta borde ju på bara dessa grunder göra Furlong aktuell för att spela den vuxne Connor. Undrar om det ens var ngn som tänkte på honom. det hade ju varit världens comeback för denna skådis som ägnar sig åt att skriva autografer på sci-fi-mässor världen över. Trots min starka gillan av Bale så hade det varit otroligt intressant att se Forlong som Connor ála 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar