måndag 15 juni 2009

M som i Mad Men & Mårten Månsten



Igår visades Mad Men på kanal 5. Ansnitt 1 på första säsogen. Jag har ju inte sett denna serie innan men har såklart inte missat den otroliga hyllning som serien fått. Vissa har väl tillochmed sagt att det är genom tidernas bästa serie. Ja, efter de två avsnitten som visades igår förstår jag defintivt redan en del av hyllningarna. Jag fastnade snabbt som attan, och det var både av handlingen, fotot men såklart framför allt för det otroligt snygga 60-talet. 60-talskänslan känns trovärdig och är som sagt fantastiskt snygg. Och ALLA röker HELA tiden. Det är såna snygga bilder som får mig att börja vilja röka igen. Ja denna serien varkar ha god potential så jag kommer defintivt fortsätta försöka se den.


Frukost till nyhetsmorgon där Grotescogruppen spelade Tingelinglåtar. har knappt hört dessa alls så kommer inte ens kommentera själva musiken eller framträdandet. Men en av frontfigurerna som sjöng i morse heter ju Michael Lindgren, och det intressanta med honom är ju att det var han som spelade Mårten Månsten i Ebba och Didrik. Mårten var ju han snobbungen som det var synd om eftersom han bara fick prylar och ingen tid eller kärlek från föräldrarna. Även om denne Michael Lindgren har blivit väldigt vuxen sen dess, så ser man definitivt vem det är. På tal om Ebba och Didrik så ser man ju han som spelade pappan i ngn reklamfilm nu på TV som jag inte kommer ihåg vad det är reklam för.
Men vilken fantastisk serie Ebba och Didrik är, one of a kind med sin ångest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar