måndag 26 oktober 2009

2 för 99

I lördags köpte jag två filmer för 99 på ICA Kvantum. Jag älskar dem hyllorna! Det blev den fantastiska Borta med vinden, som jag sett ganska många gånger, men det var ett tag sen och den är ju enastående på alla sätt och vis. Den andra blev en perfekt lördagsfilm när jag var sliten till tusen. No reservations a.k.a Kärlek på menyn med Aaron Eckhart och Catherine Zeta-Jones. Zeta-Jones spelar den kontrollerade gourmetkocken Kate som alltid har allt i sitt liv under fullständig kontroll. Hennes syster dör i en bilolycka vilket medför att systerns dotter Zoe hamnar i Kates vårdnad. Samtidigt börjar den spontana kocken Nick på resaturangen vilket skapar konflikter mellan de båda mästerkockarna. Men anar man också lite love mellan dem? Jo minsann gör man det. Lovely! En trevligt film med mycket mat och kärlek. En trea får den av mig. Sen är jag ju väldigt förtjust i både Catherine Zeta-Jones och Aaron Eckhart. Eckhart blev jag först alldeles såld på när han spelade Erin Brockovichs pojkvän i filmen med samma namn då han hade långt hår och körde motorcykel. Sen var han ju även med i den underbara Thank you for smoking och sist men inte minst som Two-Face/Harvey Dent i Batman Dark Knight.

1 kommentar: