torsdag 10 september 2009

Andreas Carlsson is Lieutenant Dan Taylor

Jaha då har idol börjat då. Det är ju alltid spännande med auditionturnén. Kommer ihåg hur arg jag var första säsongen idol sändes över att det var så hemst med vissa av elakheterna. Kanske har jag vant mig, men framför allt så är ju den "nya" juryn inte så förbannat elak, utan mer konstruktiva. De har ju absolut sina kommentarer men inte för att vara den nya Simon Cowell utan det känns lite mer spontant och äkta. Och för en gångs skull är jag inte ensam om att se likheten mellan juryns Andreas Carlsson och Pestens tids, Forrest Gumps och CSI:s Gary Sinise. Nog om dette. Lite samma "utveckling" har Färjan-Håkan gjort för mig. Kommer ihåg hur mycket avsky jag kände för honom i första säsongen av den fantastiska hurharingenkommitpådennaotroligttvmässigtbraigadokusåpaförrut-serie Färjan. Och nu, tja det är ju fortfarande en människa som inte har allt för många bra egenskaper, och han är ju verkligen inte den vassaste kniven i lådan, men shit vad bra TV den mannen kan göra. Han är ju som gjord för TV med sina eminenta one-liners...I veckan som gått har jag även sett första avsnittet av Älskade hatade förort på SVT. Dokumentärer av detta slaget kan antingen bli väldigt bra eller allt för klyschigt. Men denna serien har potentail tycker jag. Avsnitt ett gav mersmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar