söndag 6 september 2009

True Blood & Skräckministeriet

Igår försökte jag ta igen lite saker som jag inte hunnit se än men som man kan se på underbara SVTPlay. Dels har jag ju länge tänkt se hyllade True Blood som nu börjat sändas på SVT när alla andra redan har sett både säsong 1 & 2. Hann bara se första avsnittet och enligt en hel del så blir den inte bra förrän efter ett antal avsnitt. Men jag gillar den redan nu, så blir det bara bättre kommer det ju bli en toppenserie. Jag gillar ju Anna Paquin starkt efter X-men och det märks ju att det är några år sen dem spelades in. Sen ser ju vampyren som är objektet för hennes kärlek än så länge kanske allt för mkt ut som en klycha av hur en vampyr ser ut, men ja intresset hos mig har definitivt infunnit sig. På SVTPlay såg jag även första avsnittet av Skräckministeriet som jag har varit väldigt nyfiken på. Och ja, det var väl inte det starkaste jag sett, men det var ju också bara första avsnittet så det tar sig nog har jag en förhoppning om. Det var ju ändå intressanta saker som avsnittet handlade om. Det häftigaste jag lärde mig var att den klassiska scenen i The Shining när Jack Nicholson hugger med yxan igenom badrumsdörren kommer från Victor Sjöströms Körkarlen från 1921 som bygger på Selma Lagerlöfs bok Körkarlen. Ja, jag kommer definitivt se följande avsnitt också.
Idag kollar jag på Miami Ink på Discovery och sedan kommer jag definitivt se första avsnittet av Ensam mamma söker på TV3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar